Twardzi i genialni

Czasami lepiej robić wszystko na ostatnią chwilę: ze sztabu Platformy Obywatelskiej wyciekły plakaty reklamowe, których partia Zbysia i Grzesia planowała użyć w kampanii przed przyszłorocznymi wyborami samorządowymi. Jako pierwszy opublikował je w necie anonimowy bloger Harcerz.

Przekaz PO, jak widać poniżej, miał tym razem trafić przede wszystkim do wszechstronnie wykształconych mieszkańców dużych miast. Stąd intertekstualne aluzje do klasyki światowej kinematografii, ze specjalnym uwzględnieniem reżyserów takich jak Coppola, Stone i Machulski:

Oczywiście, PO nie byłoby ugrupowaniem kierowanym przez „Najwybitniejszego Męża Stanu w historii Polski, dotkniętego przez Pana Boga geniuszem i nieprawdopodobną intuicją” (Sławomir Nowak o Donaldzie Tusku), gdyby nie dywersyfikowało przekazów w stosunku do rożnych segmentów demograficznych. Nawet tych segmentów, których teoretycznie nie trzeba przekonywać, bo stanowią żelazny elektorat partii. Przykładem odważny plakat skierowany do najmłodszych wyborców:

2 thoughts on “Twardzi i genialni

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s