Embankowa eminencja

Pojazdy, jakimi po polskich drogach jeżdżą duchowni (zwłaszcza ci, którzy ślubowali ubóstwo), interesują u nas nie tylko fanów motoryzacji. Cały kraj wiedział swego czasu, że ojciec R. po ulicach Torunia porusza się niepozornym (jak na zakonnika przystało) Maybachem, a prałat J. po swych gdańskich lennach telepie się Mercedesami klasy S, BMW serii 7 i – bodaj najskromniejszym w zestawie – Audi A8. Teraz mBank w niezwykle śmiałej jak na polskie warunki reklamie, którą na Dailymotion załadował i pierwszy dziś omówił nieoceniony MediaFun, pokazuje, na jazdę czym skazani są inni biedacy w sutannach – i jak do tego podchodzą:

Najciekawsze (choć nie wiem, czy to efekt zamierzony) jest jednak to, że przebrany hierarcha wydaje się dosyć podobny do Piotra Adamczyka z czasów jego tytułowej roli w filmie “Karol. Człowiek, który został papieżem”. A mimo to protestów ze strony fanów JP2, znanych z tego, że urazić ich potrafi zwykłe “Ojcze”, jakoś dotąd nie słyszałem…

5 thoughts on “Embankowa eminencja

  1. E… Ale on ino w szatach biskupa… Kardynałowie chodzą w tych jaskrawoczerwonych. Ale ad rem – w kontekście Twych przeszłych wpisów – tenże biskup (czy co to tam było) po nagraniu reklamy na pewno przekazał pojazd jakiemuś klasztorowi żeńskiemu, a sam wrócił do swego poczciwego M1 Abrams.

  2. Loghos, racja z tymi kolorami. Kładę uszy po sobie, w ramach usprawiedliwienia dodając, że nie mam żadnych znajomych wśród kolorowych panów, a w dodatku zmyliła mnie ta “cnota kardynalna”…
    😉

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s