Embankowa eminencja

Pojazdy, jakimi po polskich drogach jeżdżą duchowni (zwłaszcza ci, którzy ślubowali ubóstwo), interesują u nas nie tylko fanów motoryzacji. Cały kraj wiedział swego czasu, że ojciec R. po ulicach Torunia porusza się niepozornym (jak na zakonnika przystało) Maybachem, a prałat J. po swych gdańskich lennach telepie się Mercedesami klasy S, BMW serii 7 i – bodaj najskromniejszym w zestawie – Audi A8. Teraz mBank w niezwykle śmiałej jak na polskie warunki reklamie, którą na Dailymotion załadował i pierwszy dziś omówił nieoceniony MediaFun, pokazuje, na jazdę czym skazani są inni biedacy w sutannach – i jak do tego podchodzą:



Najciekawsze (choć nie wiem, czy to efekt zamierzony) jest jednak to, że przebrany hierarcha wydaje się dosyć podobny do Piotra Adamczyka z czasów jego tytułowej roli w filmie „Karol. Człowiek, który został papieżem”. A mimo to protestów ze strony fanów JP2, znanych z tego, że urazić ich potrafi zwykłe „Ojcze”, jakoś dotąd nie słyszałem…

5 thoughts on “Embankowa eminencja

  1. E… Ale on ino w szatach biskupa… Kardynałowie chodzą w tych jaskrawoczerwonych. Ale ad rem – w kontekście Twych przeszłych wpisów – tenże biskup (czy co to tam było) po nagraniu reklamy na pewno przekazał pojazd jakiemuś klasztorowi żeńskiemu, a sam wrócił do swego poczciwego M1 Abrams.

  2. Loghos, racja z tymi kolorami. Kładę uszy po sobie, w ramach usprawiedliwienia dodając, że nie mam żadnych znajomych wśród kolorowych panów, a w dodatku zmyliła mnie ta „cnota kardynalna”…
    😉

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s