Dżenderowa pułapka

Niemiecka reklama telewizyjna Toyoty, sygnowana przez Saatchi & Saatchi:



Zainteresowani znajdą na YouTubie także wersję spotu zdubbingowaną na angielski oraz zaadaptowaną kulturowo (vide liczba wypowiedzianych słów) wersję hiszpańskojęzyczną:



Z modnego ostatnio punktu widzenia gender, jest w tych spotach wszystko: i zmiana – czy może raczej dekonstrukcja – płci, i zagranie ze stereotypami, wedle których mężczyźni zawsze zatrzymają się przy wypiętej na drodze kobiecie, ba, nawet delikatne zakwestionowanie heteroseksualności bohaterów. No i oczywiście zaskoczenie, a nawet kilka zaskoczeń, dzięki którym łatwo zapamiętujemy opowiedzianą nam historyjkę. A zaraz potem – i to już raczej na nieszczęście dla producenta – uznajemy, że jej przesłanie jest w takim stopniu prawdziwe, w jakim samo zdarzenie jest prawdopodobne.

4 thoughts on “Dżenderowa pułapka

  1. Jenek, miło wiedzieć. Ja przyznam, że widziałem to tylko w TV niemieckiej – niemniej fajnie, że i u nas idą w odważniejsze klimaty. Choć z drugiej strony jeśli chodzi o osąd potencjalnej skuteczności, pozostaję krytyczny.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s