Z nowych zastosowań mózgu…

Na topie ostatnio w Polsce (głównie za sprawą eksploatowanej i na tych łamach gafy premiera) okołonarkotykowe przekazy medialne, więc i ja postanowiłem w trend się włączyć. Spot już nie całkiem świeży, za to mocno awangardowy, co – tak na marginesie – chyba niespecjalnie mu pomogło:

Jak wiadomo, szokowanie lub straszenie sprawdza w reklamie społecznej tylko przy spełnieniu ściśle określonych warunków, do których na pewno nie należy wywołanie w odbiorcy odczucia, że to, co mu grozi, jest absurdalne. Szok – jeśli wystąpi – powinien był uzasadniony; zagrożenie lub ryzyko najlepiej, jeśli jest konkretne; reklama powinna też natychmiast instruować, w jaki sposób uporać się ze wskazanym problemem lub nie dopuścić do jego wystąpienia. Przykładem stary, acz modelowy pod tym względem, spot promujący zapinanie pasów bezpieczeństwa:

Jeśli więc z klipu z mózgiem płynie jakikolwiek antynarkotykowy wniosek, to taki, iż nie należy przesadzać z substancją, którą zażyli jego twórcy. Do dziś nie poinformowano nas, niestety, co to było.

One thought on “Z nowych zastosowań mózgu…

  1. ta reklama o tzm moygu faktycznie raz ze absurdalna ,dwa obrzydliwa… a ta druga lepsza. z tymi pasami byla tez kiedys polska kampania, ostatni wyskok czy jakos tak…tex dno.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s