Tylko dla troglodytów

Było już kultowe „Nie (tylko) dla idiotów” Media Marktu; teraz nadchodzi nowe, lepsze: „Tylko dla troglodytów”. Tak, tak, to właśnie ten krótki slogan najlepiej podsumowuje trwającą od początku stycznia kampanię promocyjną kart płatniczych Carrefour Visa. Gdy pierwszy raz zobaczyłem przesympatyczny spot z jaskiniowcami, długo nie mogłem wyjść z podziwu dla szczerości i odwagi tych, którzy dopuścili do jego emisji. W końcu przyznać się przed całym światem, że naszą grupą docelową są istoty, które w rozwoju zatrzymały się w połowie drogi między małpą i człowiekiem, to jednak nie lada wyczyn. Nawet jeśli wie się, że wspomniane stworki i tak nie obrażą się na nas za trafną alegorię (jak to świetnie ujęli na portalu bankier.pl Michał Macierzyński i Łukasz Radomski: Istotnie trzeba być finansowym neandertalczykiem, żeby bez prowizji płacić za rachunki, żeby potem skorzystać z kredytu oprocentowanego zaledwie 20,5% w skali roku), tylko ochoczo pobiegną odbierać kolejne karty Carrefour Visa.

Niestety, poprzestanę dziś tylko na omówieniu spotu. Nie miałem do tej pory szansy go nagrać, a mała kwerenda po Sieci wskazuje, że nikt jakoś nie załadował filmu na żaden ze znanych mi serwisów wideo (gdyby ktoś jednak rzecz znalazł i przysłał namiary, byłbym dozgonnie wdzięczny). Łatwo dostępne są za to plakaty reklamowe akcji – ciut mniej zabawne, ale w podobnym duchu:

8 thoughts on “Tylko dla troglodytów

  1. E tam, to proste. Reklama (zwłaszcza spot, którego jednak nie mam 😦 ) mówi (jeśli wyciągnąć sens z tych haseł): „Popatrz, jesteś ograniczony umysłowo, a mimo to możesz zrobić dobry interes. Przyjdź do nas po kartę!”
    😀

  2. Moim zdaniem, Carrefour zgodził się na neandertali, bo fomuła już wilokrotnie sprawdziła się (czytaj: była skuteczna) w zagranicznych spotach reklamowych.

    Mimo wszystko thumbs up 🙂

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s