Polska w marzeniach Wojtusia

Od razu mi się skojarzyło – niestety, Bartosz Węglarczyk był pierwszy. Tak czy owak nie sposób nie poświęcić postu Wojtusiowi Wierzejskiemu, gdy ten, w odpowiedzi na sromotną klęskę swej formacji, zaczyna wrzeszczeć na swym blogu, że jutro należy do Ligi („Przyszłość należy do nas”). Zobaczmy (jeśli ktokolwiek jeszcze tego nie widział), co biedaczysko miał na myśli:

Kontakt z rzeczywistością nigdy nie należał do mocnych stron LPR-u, przyznać jednak trzeba, że nawet na tle swych kamratów WuWu tym razem poleciał… albo po prostu przestał udawać. Tak czy owak, miejmy nadzieję, że jakaś karetka już do niego jedzie.

11 thoughts on “Polska w marzeniach Wojtusia

  1. Ta scena w Kabarecie budziła we mnie upiorne uczucie.

    Co do Wojtusia, to nawet Wielki Brat w partii obok nie może się czuć spokojny jutra w obliczu nieuchronnego przejścia demograficznego.

  2. my też ze Smoczkiem zrobiliśmy sobie wybory. i ja liczylem głosy i wygrałem!
    jednogłośnie w dodatku.
    choć były też Głosy nieistotne na Dziewczyny z Podwórka.

  3. Prezentowana w filmie fascynascja nową ideą, nowym jutrem, wlasciwa na ogól bardzo młodym ludziom (abstrahujac od tego,że w filmie jest to faszyzm) ma jakies watki zbieżne z pewnym nurtem spotykanym wsród wyborców PO. Ta kategoria wyborców świata nie widzi poza tzw. europejskościa, kosmopolityzmem, etc. Troche inny bożek niż w filmie, ale na takie bajery podatne są tylko młode, nieukszałtowane jednostki, podobne jak w filmie. ALe zapewne z wiekiem z tego wyrosną, jak z za krótkich spodenek (oby ).
    Wyborcy LPR, Wschechpolacy to margines. BArdziej skrajny niz PO, ale mało znaczacy margines.

    P.S. tak na marginesie, poniewaz bede tu zaraz podejrzana o sprzyjanie PiSowi, to tak informacyjnie: w 1989 bylam juz pełnoletnia, i od 18 lat konsekwetnie wybieram Unię Polityki

  4. Byłam 22 lub 23 letnią dziewczyną kiedy widziałam ten film po raz pierwszy i przy tej scenie (jednej z najważniejszych w tym filmie) ciarki mi zawsze przechodziły po plecach ponieważ wiedziałam jaki będzie tego finał w życiu ,i cóż : tyle lat po wojnie a okazuje się ,że idee nienawiści mają się bardzo dobrze również w Polsce i dlatego cieszy mnie ,że liga i jej poplecznicy wypadli za sejmową burtę a pis jest w opozycji.Jestem już dawno „uformowana” i nie widzę niczego dobrego w nacjonalizmie bo to się zawsze żle kończy a nazwanie PO przez Barbrę PO marginesem, no no …chyba,że to miał być dowcip

  5. A Wojtuś rzeczywiście marzy-zmusiłam się i przeczytałam te jego życzenia , swoją drogą ciekawe czy wie co zacytował ?

  6. a ja nie mogłam zrozumieć jakim sposobem w centrum Europy w kraju muzyków, filozofów i poetów mógł zaistnieć i wziać całą władzę austriacki kapral kiepski malarz.
    Teraz już wiem…

  7. Barbra: „na takie bajery podatne są tylko młode, nie ukształtowane jednostki”

    To zdanie miałoby sens chyba tylko wtedy, gdyby przyjąć, że ci co tym młodym jednostkom to „sprzedawali”, sami nie wierzyli w ani jedno słowo przez siebie wypowiedziane. Są poważne powody żeby sądzić coś przeciwnego.

    Faszyzm zjawia się wtedy, gdy młodzi zaczynają z entuzjazmem słuchać starych. Na ogół bowiem mają w zwyczaju ich nie słuchać i trzeba przyznać, że więcej z tego wynika dobrego niż złego dla rodzaju ludzkiego. Gdyby młodzi byli tacy podatni na starcze fanaberie, to byśmy dalej na drzewie siedzieli.

  8. Hmmmmm… Piosenka się tak niewinnie zaczyna… I poprzedzająca ją opinia Maxa (chyba), że naziści to ‚pikuś’.
    Czy to miało znaczyć, że trzeba być czujnym, bo nie wiadomo kiedy jakaś Hydra łby swe ohydne wystawi?

  9. Czytanie wypocin Wojtusia na jego stronie internetowej to koszmar. Popisy nienawiści i pychy podlane radiomaryjną dewocją to zasadniczo stały aparat pojęciowy tego pana. Wystarczy przeczytać jeden post i ma się już z grubsza rzecz biorąc pojęcie o pozostałych. Zmienia się tylko (częściowo) lista wrogów. Teraz do tej grupy dołączyli politycy PiS-u. Zresztą nienawistny język Wojtusia znajduje odpowiedni odzew wśród internautów, którzy szydzą z niego niemiłosiernie i wyzywają wszelkimi możliwymi wyzwiskami.

Skomentuj

