Royal w roli Kononowicza

Wydaje nam się, że kultura polska na obrzeżach Interentu zupełnie niezauważona sobie wegetuje, tymczasem w ramach związanych z dzisiejszymi wyborami we Francji przeszukiwań YouTube’a natrafiłem na materiał propagandowy, w którym treść konwencjonalnej mowy, wygłaszanej przez kandydatkę socjalistów Ségolène Royal, jakiś zapaleniec przetłumaczył z francuskiego politycznego na francuski normalny. Jak by nie patrzeć, zabawa prosto z „Wykładu Profesora Mmaa” największego polskiego prozaika, Themersona; w samej zaś spisanej treści trudno nie dopatrzyć się inspiracji retorycznymi wyczynami kandydata sztabu Podlasie XXI wieku, zwłaszcza w zdaniu „Je vais toute seule détruire demain”:

W Białymstoku się nie udało, ale w Paryżu wszystko jeszcze możliwe.

4 thoughts on “Royal w roli Kononowicza

  1. Może to trochę infantylne, ale tak się ucieszyłem, że ktoś prócz mnie i mojej narzeczonej docenia Stefana Temersona, że az klasnąłem w dłonie. 😉

Skomentuj

