Szczerość na lewicy

Jakby mało było Polsce Giertycha, Leppera, Jurka, Piłki, Tuska, Rokity i obu Kaczyńskich, swój powrót do polityki zapowiedział Prezio Oluś. Przy okazji dał popis nieodzownego każdemu rasowemu politykowi jasnowidzenia, odnosząc się w wywiadzie, udzielonym kilka miesięcy temu Monice Olejnik i Agnieszce Kublik, do taśm, które na światło dzienne wypłynęły dopiero w ten czwartek. Obszerniejsze analizy wywiadu na Pardonie i u Kataryny.

Żebyśmy mieli pełną świadomość, jakiej klasy polityk wraca właśnie do gry, przypomnę inną rozmowę – tę, którą 2 lata temu ten sam Kwaśniewski odbył z tą samą Olejnik w programie „Prosto w oczy”. Ówczesny prezydent (chwilami w stanie jakby wskazującym – Mój samolot nie lata! Kto to jest mój szwagier?) tłumaczył wtedy dziennikarce i telewidzom, dlaczego odmówił zeznań przed komisją orlenowską (komisją, dodajmy, poprzedniego, zdominowanego przez SLD Sejmu!) na temat domniemanych przekrętów swego otoczenia. Pierwsza myśl po obejrzeniu: „szczerość” Ola daje po głowie prawie równie mocno, co szczerość „Olina”.

 

 

19 thoughts on “Szczerość na lewicy

  1. cokolwiek nie pisac by o oleksym, to on cos racji ma. no bo wszystkich interesuja te jego konfabulacje pijackie, a nikogo kto wyciagnal to nieswieze jajeczko. poza tym, dlaczego prezio mowi o zdradzie a nie o pomowieniach, skoro to ponoc sa glupoty. ze glupoty to moga byc to jasne, ale rozumiec z tego mozna, ze swoj swego kryc powinien i takiej potencjalnej gotowosci presio oczekiwal od olina.

  2. Euromason: zrozumiec mozna to takze tak, ze swoj nie powinien bzdur o swoim opowiadac… Widze, ze takie PiSowskie chwytanie za slowka jednak bardzo dobrze trafia do ludzi…

  3. Kacper, zgodzę się z Euromasonem. W jednych sprawach „po drodze” mi z Januszem Korwin-Mikkem (niskie podatki, liberalizm gospodarczy), w drugich – z Joanną Senyszyn (otwarte państwo, liberalizm światopogladowy). Poza tym z polityków za dorobek życiowy szanuję Bartoszewskiego. Cenię Jarosława Kaczyńskiego – za zręczność polityczną, przekonanie Polaków do energetyki jądrowej, otwieranie Polski na GMO oraz za pozytywny stosunek do eutanazji (choć generalnie wyznają inną niż premier wizję świata). Z partykularnych przyczyn (Włoszczowa) lubię też Gosiewskiego, mimo że nie zgadzam się z linią PiS ani na polu gospodarczym, ani światopogladowym.

  4. „otwarte państwo” + senyszyn – google nie notuje takiej zbitki. Mógłbyś przybliżyć, co miałeś [tomek] na myśli?

  5. Aha rozumiem. „Otwarte państwo” to w takim razie nawiązując do tego co napisałeś, państwo, w którym polityce są zdrowi psychicznie i reprezentują jakąś normalną średnią poglądów, a nie egzemplifikują katalog chorób.

    Można i tak rozumieć „otwarte państwo”. Dla mnie to jednak nadużycie językowe (oczywiście nie w rozumieniu słuchaczki wczorajszej audycji). To nie jest żadna otwartość, tylko jakaś raczej bym powiedział „normalność”.

    Tym niemniej wątpię, czy owej normalności wykładnikiem jest pani Senyszyn. Dla mnie osobiście jest to równie zwichrowana osoba, tyle że siedząca na przeciwnym biegunie niż podstarzali znawcy onanizmu, świerszczyków i życia nienapoczętego.

    Od obu krańców strzeż mnie Matkonaturo.

  6. Tuje, oświeć mnie jeszcze, na czym według Ciebie polega zwichrowanie pani Senyszyn (zwłaszcza w kwestiach światopoglądowych, jako że o nich tu piszemy)? Bo wyznam, że na razie Twoje – dość słabo do tej pory poparte faktami – oskarżenia wobec niej nie wydają mi się zbyt uzasadnione.

  7. Mój światpogląd, dobre wychowanie itp. nie pozwoliłyby mi odgrywać swoich partyjnych lub osobistych interesów w systuacji bycia zaproszonym w zupełnie innym celu.

    Poza tym wypowiedzi sejmowe pani Senyszyn (a to już musisz sobie odświeżyć pamięć, bo ja PAMIĘTAM jak je czytaliśmy), sugerują, że pani jest chamska i niewykształcona (albo kłamie świadomie) jeśli chodzi o historię najnowszą Polski.

    Dla mnie to równie kompromitujące co wypowiedzi pana Bosaka i reszty jemu podobnych.

  8. Tuje, ale ja naprawdę w tym momencie nie brałem pod uwage poziomu kultury pani Senyszyn (zgodzę się, iż nie najwyższy), ani jej wykształcenia (sam dostrzegam fakt, że mimo tytułu profesorskiego o PRL-u wypowiada się jak osoba z daleko posuniętą amnezją), tylko jej stosunek do spraw światopoglądowych, takich jak wiara, tolerancja dla gejów i lesbijek, religia w szkole, aborcja. Na tym polu zaś moje poglądy zgadzają się z jej poglądami równie mocno, jak moje poglądy na gospodarkę i lustrację z poglądami Korwin-Mikkego, a poglady na energię atomową – z poglądami Kaczyńskiego. Nic więcej nie chciałem napisać – i nie napisałem.

  9. Tak sobie myślę, jak wiele sprzeczności jest w tym co piszesz. Skoro tak Ci się spodobał Gosiewski, który postawił stację we Włoszczowie, to informuję że wybudowano ją między innymi z moich podatków. Mniemam, że masz z tą miejscowością coś wspólnego? A to oznacza, że kolesiostwo i trwonienie pieniędzy publicznych ci pasuje jeśli służy realizacji twoich prywatnych interesów. Przejaw twojego liberalizmu i kultu portfela?

  10. Kacper, jeśli chodzi o Włoszczowę, to oscylujący wokół miliona koszt tamtejszej stacji jest kroplą w morzu tego, co rocznie wydaje się na inwestycje np. w stolicy. Dla porównania koszt budowy jednej stacji warszawskiego metra, aktualnie oddawanego Słodowca to ponad 250 milionów. Koszt dokończenia starej nitki metra – prawie MILIARD. Koszt drugiej nitki – kilka miliardów. To też z Twoich i moich podatków (i też się cieszę z tej inwestycji), a nie krzyczysz z tego powodu tak mocno, jak z powodu Włoszczowy.
    I jakoś nie wystarczy mi argument, że Włoszczowa z okolicami to 20 tysięcy luda, a Warszawa – 2 miliony. 2 mln w stosunku do 20 tys to tylko 100 razy więcej – a stołeczne inwestycje dotowane przez państwo idą nie w setki milionów (jak by można było oczekiwać biorąc pod uwagę parytet ludnościowy), tylko w dziesiątki miliardów.

Skomentuj

